Praktijk

De manier van lesgeven word aangepast aan het soort leerling. Voordat er aan het CBR examen deelgenomen kan worden, komen er een aantal onderdelen van het autorijden naar voren, deze worden in een aantal fase uitgewerkt. Dit sluit beter aan op de huidige eisen van het CBR. Wat voor de leerling heel gunstig is, omdat die het zo sneller oppakt en goed voorbereid is. Dit is een andere lesmethode dan andere rijscholen. Dit komt omdat ik een nieuwe opleiding gevolgd heb. En dit is bewezen als de beste lesmethode.

Er kan gekozen worden voor 1 uur of meerdere uren per week, ook is het aan te raden om een blokuur van 2 lessen te nemen. Dit sluit ook beter aan op de manier van lesgeven, zo kunnen het aantal fase per onderdeel goed worden behandelt. Wat belangrijk is voor de opname van de leerstof.

De een heeft minder, de andere heeft iets meer lessen nodig. Het pakket van 30 lessen is daarom vaak een minimum, zijn er meer lessen nodig, dan kan er altijd nog gekozen worden voor het 10 lessen pakket.

Voor het praktijkexamen is het zeer aan te raden om een tussentijdse toets(TTT) te doen, dit omdat een praktijkexamen voor het gevoel anders is dan de lessen zelf. Veel leerlingen zakken de eerste keer door de druk en stress die ze voelen tijdens een praktijkexamen. Een tussentijdse toets is precies hetzelfde als een praktijkexamen en daardoor een goede voorbereiding. Ook kun je vrijstelling krijgen voor bijzondere manoeuvres zodat je deze niet meer op het praktijkexamen hoeft te doen.

Als je faalangst hebt dan kan er ook een faalangstexamen aangevraagd worden. Dit houd in dat er meer rekening word gehouden met de zenuwen en er van te voren even een praatje met je gemaakt word om je gerust te stellen. Ook mag je tijdens dit examen een rust moment pakken als het je te veel word.

Comments are closed.